Het 50-jarig jubileum van vereniging Dit Koningskind wordt vandaag bekroond met een nieuw logo. Sinds de oprichting in 1973 is er veel veranderd in de samenleving. Directeur Peter van den Enden: ‘’We zien onze rol veranderen, maar niet minder worden. We bewegen mee, want er is nog een wereld te winnen. Het leven met een beperking raakt iedereen’’.
De nieuwe pay-off slaat de spijker op zijn kop, vertelt Peter. ‘’We zijn gemaakt om te leven in verbondenheid met elkaar, ieder met eigen talenten en beperkingen. Maar hoe vorm je een samenleving waarin iedereen meedoet op zijn eigen plek? Als vereniging spelen wij daar een actieve rol in en willen we mensen verbinden en inspireren. Dat begint vaak in je eigen netwerk, hoe raak jij de mensen in je werk, school of kerk?’’
Logo
‘’In ons nieuwe logo laten wij zien waar we voor staan en vanuit welke overtuiging wij vereniging willen zijn. Het eerste dat opvalt is de naam: in stevige letter, duidelijk leesbaar. Zo laten we direct zien wie we zijn: wij zijn Dit Koningskind! Boven de naam zie je drie gekleurde elementen. Samen vormen ze een kroon op onze naam. Want een kroon hoort bij koningskinderen. Het is geen perfect kroontje. Het staat wat scheef en in de elementen ontbreken stukjes. Die kleine onvolkomenheden staan, samen met de omgekeerde N, voor de onvolkomenheid van het leven zelf.
God heeft ons lief. En hij vraagt ons elkaar lief te hebben naar zijn voorbeeld. Elkaar liefhebben, elkaar raken: ook dat komt terug in het logo. Heel bewust bestaat de kroon uit drie losse delen die elkaar subtiel raken. Want het leven met een beperking raakt iedereen! Een pay-off waar we de komende jaren steeds meer en diverser invulling aan gaan geven’’.
Benieuwd hoe Dit Koningskind jou raakt? Lees meer over onze activiteiten via de website of meld je aan voor onze nieuwsbrief!